Všeobecné obchodné podmienky - Beauty Studio by VS
Čl. I.
ZÁKLADNÉ USTANOVENIA
1.1 Dodávateľom služieb v rámci (ďalej len „Produkt“) ako aj prevádzkovateľom internetovej stránky je Beautyzona s.r.o, Palárikova 1504/7, 040 01 Košice Slovenská republika, IČO : 56 435 134 (ďalej len „Predávajúci“). Miestom je prevádzka predávajúceho „Beauty Studio VS“ – Námestie osloboditeľov 21, 040 01 Staré Mesto, Slovensko a Komenského 69/71, 040 01 Sever kde predávajúci vykonáva a poskytuje epidemiologicky závažnú činnosť prevádzkovaním zariadení starostlivosti o ľudské telo prostredníctvom nasledovných služieb :
a) kadernícke služby – zahŕňajúce prinajmenšom umývanie vlasov, strihanie, farbenie, melír, sušenie vlasov, obnova a posilnenie štruktúry vlasov, obnova štruktúry vlasov, starostlivosť o pokožku hlavy proti lupinám a
b) služby manikúry a pedikúry – zahŕňajúce prinajmenšom manikúru klasickú a prístrojov so SPA ošetrením, SPA ošetrenie rúk, lakovanie a geľovanie nechtov, ručne maľovanie, odstraňovanie laku a gélu, predlžovanie nechtov, korekcia predĺžených nechtov, klasická pedikúra, zdravotná pedikúra, SPA starostlivosť o nohy, odstránenie jedného mozoľa, pričom hlavne ide o starostlivosť o prírodné nechty, ošetrenie nechtovej kozičky, leštenie, úprava prírodných nechtov, lakovanie, odborné a kvalifikačné posúdenie horných a dolných končatín, aplikovanie správnych technologických postupov a prípravkov pri ošetrovaní nechtov a rôznych druhov pokožky na chodidle, používanie mokrej a suchej pedikúry, riešenia problémov so zarastajúcimi nechtami, aplikácia špon, masáže dolných končatín, egeneračné a relaxačné doplnkové ošetrenia (napr. peeling, kúpele nôh, zábaly, masky) a poradenstvo týkajúce sa ortopedických pomôcok a starostlivosti o dolné končatiny.
c) a zároveň realizuje odbyt produktov (tovarov) súvisiacich s poskytovanými službami.
Čl. II.
Uzatvorenie zmluvy
2.1 K uzatvoreniu zmluvy, ktorej obsah (práva a povinnosti) tvoria najmä tieto VOP, dochádza nasledovným spôsobom :
a) po vzájomnej komunikácii prostredníctvom internetového formuláru, elektronickej pošty, telefonického hovoru alebo osobnej návštevy horeuvednej prevádzky predávajúceho bude kupujúcemu predložený návrh predaja produktu obsahujúci základné prvky ako je cena, termín a spôsob poskytnutia produktu a pripadne ďalšie súvisiace informácie (ďalej len „Návrh“),
b) kupujúci sa následne oboznámi s návrhom a v prípade, že sa rozhodne tento návrh prijať, buď uhradí uvedenú v návrhu cenu, alebo v prípade poskytnutá služieb sa dostaví na určené miesto a čas pre poskytnutie služby, čo bude tak považované za konanie, z ktorého je možno vyvodiť súhlas s prijatím návrhu, ako aj a s týmito VOP, ktoré sú vždy k dispozícii kupujúceho tak v priestoroch príslušnej prevádzky alebo na webovom sídle predávajúceho. Návrh musí byť prijatý v lehote 24 hodín od jeho oznámenia kupujúcemu. Návrh môže byť odvolaný aj v uvedenej lehote na jeho prijatie. Za prijatie návrhu sa považuje :
(i) okamih pripísania platby / úhrady ceny produktu predávajúcemu,
(ii) resp. fyzické a priame usadenie sa kupujúceho pre účely bezprostredného poskytnutia služieb v rámci príslušného pracovného miesta v horeuvedenej prevádzke.
2.2 V prípade, že kupujúci s návrhom alebo týmito VOP (alebo s akýmikoľvek ich časťami/ustanoveniami) nebude súhlasiť musí o tom výslovne informovať predávajúceho a následne potom môžu byť na základe vzájomnej dohody tieto časti/ustanovenia upravené odchýlne od návrhu a/alebo VOP. Inak kupujúci úhradou ceny produktu predávajúcemu, resp. fyzickým a priamym usadením sa pre účely bezprostredného poskytnutia služieb v rámci príslušného pracovného miesta v horeuvedenej prevádzke predávajúceho potvrdzuje, že sa s týmito VOP náležite a v dostatočnom časovom predstihu oboznámil, bezvýhradne ich prijíma a bude sa nimi v celom ich rozsahu riadiť. V prípade, že kupujúci alebo ním určená osoba, pre ktorú sú produkty objednané, má špecifické požiadavky na produkty (napr. je alergická na niektoré látky alebo kozmetické prípravky a pod.) musí byť o tom predajového včas informovaná.
2.3 Kupujúci je povinný uhradiť cenu za tovar riadne, včas a v celom rozsahu, a to najneskôr bezprostredne po ukončeniu poskytnutia služieb v zmysle návrhu, alebo bezprostredne po faktickému prebratiu produktu.
Čl. III.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy
3.1 Právo na odstúpenie od zmluvy má len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
3.2 Nárok na vrátenie tovaru bez udania dôvodu vzniká len vtedy, keď spotrebiteľ (kupujúci) zakúpil produkt prostredníctvom :
a) zmluvy uzavretej na diaľku (zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutej a uzavretej výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, alebo
b) zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho; zmluvy na ktorej uzavretie dal návrh predávajúcemu spotrebiteľ na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho; zmluvy uzavretej v prevádzkových priestoroch predávajúceho alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení spotrebiteľa predávajúcim na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho alebo zmluvy uzavretej počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou).
3.3 Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je :
– poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
– predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
– predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
– predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
– predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
– predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
3.4 V prípade poskytnutia služieb zakúpených prostredníctvom zmluvy uzavretej na diaľku, alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho je kupujúci vždy :
a) požiadaný o súhlas zo začatím poskytovania služieb, a to najmä s ohľadom na stratu právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby a
b) poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa predchádzajúceho písm. a) stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby.
3.5 Spotrebiteľovi nie je priznaný nárok na bezdôvodné vrátenie produktu, zakúpeného v tzv. kamennom obchode (prevádzkarni). Pri klasickej forme predaja (v kamennej prevádzke) vo všeobecnosti platí : Ak zakúpený tovar nevyhovuje, či už veľkosťou, tvarom, cenou, farbou alebo ide o nevhodný výber darčeka, duplicitu a t.d., nejedná sa o vadu produktu. Kupujúci nemá zákonom upravené právo vynucovať od predávajúceho výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí, ak výrobok nemá vady.
Žiadny právny predpis nestanovuje predávajúcemu povinnosť vrátiť kupujúcemu peniaze alebo poskytnúť výmenu za iný produkt, ak ide o bezchybný produkt. Záleží len na vzájomnej dohode medzi kupujúcim a predávajúcim a ochote predávajúceho vyhovieť spotrebiteľovi. To, že niektorí predávajúci, poskytujú výhodu možnosti vrátenia tovaru do určitých dní od zakúpenia výrobku, je len v rámci ich obchodnej politiky a vtedy si podmienky stanovujú sami (počet dní, výmena za poukážky, nákupný kredit, výmena za iný tovar, originál balenia, pôvodné visačky a pod.) Za iný prípad sa považuje, ak predávajúci možnosť vrátenia výrobku alebo možnosť výmeny za iný tovar deklaruje „verejným prísľubom“ písomne nápisom v predajni alebo vo VOP. Vtedy je povinný dodržiavať ním stanovené podmienky. Spotrebiteľ by sa mal vždy ešte pred kúpou výrobku v „kamennej prevádzke“ u predávajúceho informovať na možnosť vrátenia produktu, prípadne, či výmenu produktu predávajúci umožňuje a za akých podmienok. V prípade, že zakúpený produkt vykazuje vadu, počas plynutia záručnej doby má kupujúci právo uplatniť riadnu reklamáciu.
Postup pri uplatnení a vybavení reklamácie upravuje zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
3.6 Kupujúci nemá právo tovar rozbaliť a odskúšať, aby zistil jeho vlastnosti a funkčnosť. Ak je tovar poškodený, rozbitý alebo nefunkčný, vtedy je kupujúci zodpovedný za takéto zníženie hodnoty tovaru.
Čl. IV.
Podmienky uplatnenia reklamácie
4.1 Predávajúci je zodpovedný za prípadné vady produktu a je povinný prijať reklamácie, sťažnosti alebo podnety (ďalej len „Reklamácia“) v mieste ich poskytnutia / predaja, resp. v mieste svojho sídla, pričom s ohľadom na charakter poskytovaných služieb a predaného tovaru je kupujúci povinný uplatniť reklamáciu priamo pri poskytovaní služieb alebo bezprostredne po ich poskytnutí.
4.2 Pri všetkých tovaroch kupovaných na základe občianskoprávnych vzťahov je záručná doba v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky – štandardne 24 mesiacov, ak právne predpisy SR neustanovujú kratšiu dobu pre určité druhy tovaru. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
4.3 Predávajúci vybavuje reklamácie spravidla priamo na mieste poskytovania služieb a predaja tovaru. Ak kupujúci uplatní reklamáciu, predávajúci poučí kupujúceho o jeho právach vyplývajúcich z vadného plnenia. Ak na základe rozhodnutia kupujúceho, z práv vyplývajúcich mu z vadného plnenia, sa uplatňuje reklamácia, určí sa spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vrátane odstránenia vady musí vybaviť ihneď, pričom v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia vady však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
4.4 Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, ak kupujúci vadu sám aspoň z časti spôsobil (napr. neinformovaním o alergiách na kozmetické prípravky a pod.). Voľbu spôsobu reklamácie a jej vybavenia, ak je viacero možností, má kupujúci. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia najmä príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších prepisov, zákona č. 250/2007 Z. z. a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších prepisov.
4.5 Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým kupujúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Predávajúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia sporov (ARS), ak predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedala do 30 dní od jej odoslania. Subjektmi ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby , a to najmä Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať, pričom podrobné kontaktné údaje sú uvedené na internetovej stránke : https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi Platforma alternatívneho riešenia sporov Zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov upravuje hlavne alternatívne riešenie sporu medzi spotrebiteľom (cestujúcim) a predávajúcim (obchodníkom) vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy (zmluva o zájazde) alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou subjektom alternatívneho riešenia sporov: https://www.slov-lex.sk/pravne predpisy/SK/ZZ/2015/391/20190901 Platforma alternatívneho riešenia sporov: https://www.soi.sk/sk/alternativne riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi Riešenie sporov online : https://ec.europa.eu/consumers/odr/mn/index.cfmevent=main.home2.show&ln =SK
Čl. V.
Ochrana osobných údajov a súkromia
5.1 Osobné údaje kupujúceho sú spracúvané na základe Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady(EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „Nariadenie“) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci spracúva jeho osobné údaje v rozsahu: meno a priezvisko, adresa, IČO, adresa elektronickej pošty, telefónne číslo (ďalej len „Osobné údaje“).
5.2 Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje (pri objednávke vykonanej prostredníctvom webového sídla predávajúceho, alebo osobne v prevádzke predávajúceho) uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch.
5.3 Poskytnuté osobné údaje budú pracúvané len predávajúcim alebo ním určeným spracovateľom. Tretím osobám bude umožnený prístup k osobným údajom kupujúceho len v prípadoch stanovených platnou právnou úpravou (najmä v priebehu správneho či trestného konania, ochrana práv spotrebiteľa). Predávajúci spracúvať v súlade s osobitnými predpismi. Osobné údaje budú spracúvané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom.
5.5 V rámci návrhu na uzatvorenie zmluvy podľa týchto VOP kupujúci je vždy poučený o dobrovoľnosti jeho súhlasu s poskytnutím jeho osobných údajov.
5.6 Kupujúci má najmä právo svoj súhlas s poskytnutím svojich osobných údajov na marketingové účely kedykoľvek písomne zmeniť či odvolať, a to elektronicky: Kupujúci má právo okrem iného na opravu nesprávnych, neúplných a neaktuálnych osobných údajov, na informácie o zozname osobných údajov, ktoré o ním predávajúci spracúva a ďalšie práva uvedené v § 28 ods. 1 zákona č. 18/2018 Z. z.
Čl. VI.
Záverečné ustanovenia
6.1 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením aktuálneho znenia na webovom sídle a príslušnej prevádzke predávajúceho.
6.2 Na vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb., zákona č. 250/2007 Z. z., zákona č. 102/2014 Z. z. a zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
6.3 Tieto VOP nadobúdajú účinnosť voči Kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
6.4 Kupujúci prijatím návrhu v zmysle článku II. týchto VOP potvrdzuje, že si tieto VOP prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.